o tom, o čem se dočtete všude a nikde...

Rozhovor s Radimem Stezkou (Queens.cz)

Do dnešního rozhovoru jsem si přizval Radima. Ten kromě toho, že se zajímá o tenisky a módu obecně, hudbu a sport, pracuje v obchodě, kde jsem si mimochodem koupil své první tenisky, a to v Queens.cz.

Ahoj Radime. Díky, že jsi přijal pozvání k interview. Na začátek se tě zeptám, jak se ti daří v novém roce a jestli už sis stačil pořídit nové tenisky.

Ahoj, díky moc za pozvání k tomu rozhovoru. Musím to zaťukat, ale daří se mi dobře, nemám si momentálně vůbec na co stěžovat. Drtivou většinu času svýho života trávím tím, co mám rád a nemusím ho ničemu jinému přizpůsobovat. Začátek letošního roku mě přistihl celkem ve “formě”, už mám na kontě tři pickups – Nike Tennis Classics x Fragment Design, částečně jsem si splnil sen s Nike Dunk Low SB “Heineken” a do toho mi přišly Nike Air Presto ID, za který ještě jednou děkuju přímo Nike.

Nike Dunk Low SB “Heineken” & Nike Air Presto ID

Pozice. Prozradil jsem, že pracuješ v Queens.cz. Jaká je tvá pozice a náplň práce?

Na vizitce mám napsáno “new media”. To zahrnuje kompletní správu a obsah našich kanálů na sociálních sítích a na našem blogu, customer care, PR atd. Zároveň je součástí mojí práce i částečně výběr a nakupování zboží, přinášení nápadů důležitých pro vývoj firmy atd.

Logo. Poměrně nedávno jste redesignovali své logo. Myslím, že tenhle minimalismus funguje skvěle. Má změna loga návaznost i na něco dalšího, např. redesign webu?

Důvod, proč jsme začali přemýšlet nad novým logem, byl především fakt, že stará verze nebyla moc dobře použitelná v praxi. Offline i online. I díky tomu pak samovolně vznikaly další verze a úpravy toho loga, až v tom byl trochu nepořádek, v jakém případě používat jaké logo. Proto jsme začali pracovat na úpravě celého CI, abychom vše sjednotili. Oslovili jsme několik designérů, se kterými dlouhodobě spolupracujeme, a naše známé a kamarády a nakonec zvítězila varianta, kterou pro nás připravil Jakub Otčenáš. Mmj. také pracujeme na nové verzi webové prezentace, která bude kompletně responzivní, ale ta s novým logem přímo nesouvisí.

Konkurence. Když jsem si u vás před asi sedmi lety na prodejně v Praze kupoval své první tenisky, vzpomínám si, že jsme s kamarádem procházeli několik hip hop shopů. Řekl bych, že z těch všech dodnes fungujete jediní. Čím myslíš, že je to způsobené? Myslíš, že to může být tím, že jste neprodávali jen hip hopové značky, po kterých už dnes není taková poptávka?

Celých těch 12 let, co jsme na trhu, jsme se vždycky snažili přinášet fresh věci. Recept na úspěch je zůstat pořád v obraze, nezaspat dobu, pořád vnímat nové a aktuální trendy, obklopovat se inspirativním týmem lidí atd. Je důležité se pořád rozvíjet, a to jak po stránce celého shopu jako celku, tak i osobnostně. A i díky tomu jsme jeden z nejstarších hráčů na trhu, který má své pevné místo.

Výběr značek. Za tu dobu se radikálně změnil i váš sortiment. Spousta značek ubyla, ale ještě více jich přibylo. Nechybí ani klasiky jako Levi’s, Vans nebo Carhartt. Kdo přichází s nápady na nové značky, kde nové značky hledáte a kdo má finální slovo?

Vždycky je to výsledek diskuze více lidí. Jsme tým, ve kterém je každý nápad vyslechnut a promyšlen. A část nápadů na nové značky samozřejmě přichází i přímo od našich zákazníků a fanoušků, protože jejich slovo je pro nás nesmírně důležité. Velká část nového byznysu vzniká na Berlin Fashion Week, kterého se zúčastňujeme už řadu let a který je pro náš byznys jednou z nejdůležitějších událostí na světě.

Tým Queens.cz

Blog. Přijde mi, že z těch shopů, které sleduji, máte jako jediní přesah i mimo sociální sítě. Např. váš blog je plný zajímavých článků a některé fashion weby by si z něho mohly brát příklad. Většina článků je na něm právě od tebe. Proč píšete blog a myslíš si, že by to měl být standard? V čem vidíš přidanou hodnotu pro vás?

Přidaná hodnota, to je přesně ta hlavní myšlenka celého blogu. Prodávat oblečení a tenisky je totiž vlastně hrozně jednoduchá věc. Ale postavit okolo toho ještě příběh, kterým podpoříš budování daného brandu, je mnohem těžší. Blog je pro nás vlastně samozřejmostí, protože to, co prodáváme, je zároveň náš největší koníček. Něco, čím žijeme 24/7. A s tím souvisí i nějaká knowledge, kterou za ty roky člověk prostě v hlavně nastřádá a rád se o tom baví s dalšími nadšenci. Knowledge je major key.

Sociální sítě. Na sociálních sítích jste hodně aktivní. Máte Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Youtube a aktivně odpovídáte i na ask.fm. Začínali jste ale v době, kdy sociální sítě nebyly. V čem vidíš rozdíl oproti dřívější době, kdy nebylo tak jednoduché produkt dostat k širší skupině lidí takřka zadarmo? A myslíš si, že může e-shop fungovat bez sociálních sítí?

A pamatuješ si náš profil na Myspace před osmi lety? :) Dostat se do povědomí bylo dřív mnohem finančně náročnější. Jednostránková inzerce v Maximu stála 100 tisíc, ale moc jiných možností v offline světě nebylo. S příchodem sociálních sítí se to ovšem zjednodušilo a otevřel se nekonečný prostor. V současnosti jsou podle mě sociální sítě nejdůležitějším propagačním kanálem pro eshop, který prodává zboží pro cílovou skupinu 15 – 25 let. Ale bez sociálních sítí už dnes nemůže fungovat žádný online byznys. Customer care v současnosti obsloužíme víc na sociálních sítích než přes telefon nebo e-mail.

Yeezy 2. Jako jediní v ČR jste prodávali ony slavné tenisky od kolaba Nike x Kanye West. Narozdíl od Yeezy 1 byl kolem nich větší poprask a nikdo neví, kde tenisky skončily, protože byly na e-shopu vyprodané za pár sekund a dodnes se neozval jediný zákazník, který by je měl. Dostávají se ke mně názory, že si tenisky rozebral Queens tým. Dokážeš nám k tomu něco říct?

Těhle názorů se už nikdy nezbavíme. Ono se tomu ani nedalo zabránit právě proto, že se z těch čtyřech štastlivců se nám pak nikdo zpět neozval.

Release parties. Byli jste asi první, kdo v ČR začal dělat release parties. Tuším, že první release party u vás byla Wichova alba The Golden Touch. Od té doby klesly prodeje CD a vzrostly počty lidí, kteří mají smartphony s foťákem. Narážím na to, jestli myslíš, že i dnes k vám chodí na release party fanoušci pro CD nebo převažují ti, kteří se přijdou vyfotit. A dokážeš srovnat návštěvnost kolem toho roku 2008 s dneškem?

Nemyslím si, že by převažovali. Fotosběratelů bude vždycky víc na koncertech, než na release parties, kam si lidé primárně jdou koupit CD nebo merch. Nicméně si myslím, že je to součást vztahu interpret – fanoušek. Interpret musí být komplexní. Na CDčkách nikdo nikdy nevydělával (snad kromě Rytmuse), a proto musí každý interpret věnovat čas a prostor všem svým aktivitám. Musí prodávat merchandise, musí profesionálně přistupovat k živému vystoupení a stejně tak se musí chovat ke svým fanouškům face to face. Je to totiž v podstatě jeho zákazník a každý jednotlivý zákazník je pro úspěch a zisk důležitý. Chtě-nechtě se tak intepret vždycky musí svému fanouškovi trochu přizpůsobit. A je jedno, jestli si chce od něj koupit CD, nebo se s ním chce jenom vyfotit.

Milujeme tenisky. Už je to víc než 4 roky, co u vás proběhla vlastně první výstava tenisek u nás vůbec, Milujeme tenisky. Je nějaká šance, že by se mohl tenhle event opakovat?

Před časem jsem na Twitteru napsal, že už nikdy žádná taková výstava nebude, protože se doba hrozně změnila. V Čechách a na Slovensku mají lidi spoustu skvělých tenisek, ale nosí je téměř minimálně. Koupí si je, vyfotí na Instagram a pak je hned prodají. Tenisky jsou spotřební zboží, které si někdo koupí a pak vymění za jiné. Sběratelé jsou v menšině. Oheň pro tuhle hru ve mně ale pořád hoří a nelze ho uhasit a díky Bohu, že nejsem sám a mám ve svém okolí lidi, kteří to mají stejně. Stay tuned.

Cenotvorba. Snad pokaždé, když u vás na soc. sítích čtu komentáře, lidé narážejí na to, že máte některé věci, především tenisky, předražené. Spousta lidí samozřejmě ví, že cenu neurčujete vy. Spousta ale také ne. Dokážeš nám tady napsat, podle čeho/koho určujete cenu nabízených produktů?

Určuje jí distributor nebo zástupce dané značky v naší zemi nebo v našem regionu. Většina zboží se objednává skrze různé objednávkové formuláře nebo systémy, ve kterém vidíme nákupní cenu a prodejní cenu, kterou bychom měli dodržet, aby trh zůstal zdravý.

Marketing. Na vašem Twitteru jsem si všiml, že hledáte marketing specialistu. Co konkrétně obnáší pozice marketing specialisty v Queensu? Jaké jsou požadavky?

Požadavky pro tuhle konkrétní pozici, kterou bychom rádi brzy obsadili, jsou strašně jednoduché – skills, vášeň, zápal a entusiasmus. Nezajímají nás CVčka, předchozí pracovní zkušenosti nebo kdo má jakou základní nebo střední školu. Chceme vidět, co člověk doopravdy umí. I proto jsme pro tuhle pozici vytvořili dotazník, ve kterém musí každý jednotlivec splnit několik úkolů, na kterých si otestujeme, co umí. Pozice je pořád ještě volná a sbíráme zájemce, zkusit to může každý > queens.cz/work

Nová pobočka. Před lety se spekulovalo o vaší nové pobočce. Vzpomínám si na samolepky s názvy měst. Můžeme se v letošním roce těšit na otevření nějaké nové pobočky?

Tehdy to byl spíš takový test, ze kterého jsme chtěli zjistit, kde by o novou pobočku byl zájem. Není v našich možnostech mít kamennou pobočku v 50 městech v České republice a na Slovensku, protože by to finančně nedávalo žádný smysl. Momentálně něco řešíme, ale detaily si zatím nechám pro sebe.

Novinky. Prozradíš nám nějaké novinky, na které se u vás můžeme v letošním roce těšit?

Jako každý rok budeme průběžně obměňovat naši produktovou skladbu, pár značek ubereme a další zase přidáme. Momentálně mám na seznamu nových značek pro rok 2016 asi 15 jmen, která průběžně řešíme, ale není to tak jednoduché, jak se může zdát. Nemůžu zavolat na prodejnu Supreme v New Yorku, ať mi pošlou 20 box logo triček a oni mi je prostě pošlou poštou a tady je bude prodávat. Budeme pracovat na spoustě eventů, výstav a dalších zajímavých projektech. Ještě do 7. února je na naší prodejně v Praze výstava DETOX2 ilustrátora Marka Mráze, za sebe můžu hrozně doporučit.

Outfit. Hodí se podle tebe tenisky ke všemu? Případně k čemu by sis je nikdy nevzal? Pamatuji si, kdy jste na Facebook dávali fotku týpka, který měl na sobě oblek a k němu tuším Nike Free. Ten outfit byl docela nepochopen.

Asi bych si nikdy nevzal tenisky k obleku při příležitosti nějaké opravdu velmi společenské akce, jako na ples ve Státní opeře. Jinak si fakt myslím, že se dají tenisky dobře sladit úplně k čemukoliv. Musí to mít jen hlavu a patu. Rosheruny k obleku asi nikdy k žádné příležitosti.

Sbírání tenisek. To by bylo z otázek týkajících se Queensu všechno. Nyní mě zajímá sbírání tenisek. Už dávno jsem si všiml, že jsi milovník tenisek různých značek. Co pro tebe sbírání tenisek znamená? Považuješ se za sneakerheada?

V první řadě nemám rád slovo sneakerhead, je to takovej nicneříkající pojem, kterej mohl dávat smysl před deseti lety, kdy sneakerheads byli malá subkultura. V roce 2016 už podle mě nic neznamená. Sbírání tenisek je pro mě vášeň a největší koníček už skoro 10 let, kdy jsem začal pracovat v Queensu. Ale pro mě osobně to není jen a pouze o sbírání tenisek. Je to i o tom, jak člověk vnímá celou hru, jak nasává informace, jak se zajímá o svoje oblíbené značky a modely tenisek. Knowledge je pro mě důležitou součástí celý věci. Nedokázal bych nosit tenisky, o kterých bych nic nevěděl a nic bych k nim necítil.

Sbírka. Kolik modelů čítá tvá sbírka? Napiš nám své tři nejoblíbenější, nejdražší a nejstarší modely tenisek.

Po cca čtyřiceti modelech jsem to přestal počítat, resp. už se v tom množství tolik neorientuju. Na tuhle otázku pravidelně odpovídám, že mám cca 70 – 90 modelů tenisek, ale přesný číslo nedokážu říct. A zároveň si nemyslim, že by to byla nějaká obří sbírka. XY tenisek už ani nenosím, jsou schovaný v krabicích, některý doma u mámy, etc. Co se oblíbenosti týče, mám rád 2 siluety. Jordan 3 Retro a adidas Stan Smiths. Nějak ty “nej” žebříčky nemám úplně v lásce, pro mě je každej jednotlivej pár důležitej, má svůj příběh, vim, u jaký příležitosti jsem je měl na sobě atd. Když se mě zeptáš, jaký tenisky jsem měl na sobě v roce 2008 na Sindenovi v Lucerna Music Baru, tak ti na to odpovím :)

Povídej, to mě zajímá :)

Moje Nike Air Max 1 ID :)

První tenisky z Queens.cz. Vzpomeneš si na své první tenisky, které sis pořídil v Queensu? Případně kdy to bylo?

Bylo to hned první týden, co jsem v Queensu začal chodit na brigády. Říjen 2006, nízký Air Force ones.

Kempování. Hlavně ve světě je už dnes běžnou záležitostí, že se na tenisky kempuje. Kempoval jsi někdy a co všechno bys byl ochoten udělat pro svůj vysněný pár tenisek? Mimochodem, který to je?

Ten sen jsem si částečně splnil zrovna minulý týden. Už spoustu let to jsou Nike Dunk Low SB “Heineken”. Deadstock verze v mojí velikosti je velice často na ebayi, ale cena $ 1000+ je pořád over my limit, a tak jsem si trochu spravil náladu nošenou verzí, která sice není 10/10, ale vzal jsem je pro případ, že bych se těch DS nikdy nedočkal. A s tím souvisí i to, že jsem nikdy na tenisky nekempoval. Asi i z toho důvodu, že overhyped tenisky nikdy nebyly můj šálek kávy.

Hudba. Všiml jsem si, že jsi milovník hudby a poměrně aktivně sleduješ, co se kdě děje. Čeho jsem si ale taky všiml, že z té české toho moc neposloucháš. Je to můj subjektivní pocit? Tví 3 nejoblíbenější CZ/SK interpreti a 3 světoví interpreti?

Určitě to není tvůj subjektivní pocit, je to rozhodně pravda. Není u nás tolik interpretů, kterým bych věřil. Momentálně to jsou díky Bohu VR/Nobody. Dlouhodobě jsem fanouškem Rytmuse, který dokázal už úplně všechno a pořád dokáže překvapit. V minulosti to pak byli Pio Squad, u kterých si moc přeju, aby ještě dokázali překvapit svým návratem. Co se týče zahraničí, škála mých oblíbenců je hrozně široká. Řeknu tak jenom dva – J Dilla a Mayer Hawthorne.

Koncerty. Na jaké koncerty se letos chystáš? Koukal jsem, že si nenecháš ujít Yung Leana.

Spíš se nechám překvapit tím, co se objeví v ČR a blízkém okolí. Už jsem totiž viděl téměř všechny interprety mého dlouhého wishlistu a momentálně mi na něm zbývají jenom Common, Kanye West a Justin Timberlake. Yung Leana jsem propásnul před dvouma rokama, takže teď už si ho snad ujít nenechám, nicméně to není nic, co bych obrečel. (sad boys)

Sport. Už docela dlouho si slibujeme společný běh. Letos už bychom to mohli dát, hehe. Plánuješ letos nějaký běžecký závod?

Já na závodění úplně nejsem, není to nic, na čem bych si potřeboval něco dokazovat. Běhání beru jako věc, kterou dělám sám pro sebe. A taky nutno uznat, že jsem takovej náladovej běžec, kterej dokáže běhat 15x měsíčně a pak se na to na půl roku vykašle. Stačí mi teď ta 500 km challenge, do který si mě pozval na Nike+ :) Předloni jsem dal šílenej Run Tour v Liberci a myslím, že kromě delších tratí a různých spartan race závodů už mě nic těžšího ani čekat nemůže.

Tipy. Bez jakých webů (kromě soc. sítí) už si neumíš představit svůj den?

Co se webů týče, nedokážu existovat bez isport.cz, fotbal.idnes.cz a dalších sportovních deníků. Jinak ale na internetu trávím fakt hodně času, možná až moc, takže ten výčet by byl šíleně dlouhý. Nechyběly by v něm highshsnobiety.com, hypebeast.com, news feed novinek na soundcloud.com, DVTV, desítky kanálů na youtube v mejch odběrech, atd.

TOP produkt. Kdyby sis teď měl z Queens.cz vybrat jeden TOP produkt, co by to bylo?

Ve chvíli, kdy píšu odpověď na tuhle otázku, máme na Queens.cz 6377 produktů, ze kterých FAKT jeden vybrat nedokážu. Naši momentální skladbu produktů mám fakt rád a kdybych měl nekonečnej budget, tak nedělám nic jiného, než že u nás nakupuju :) Možná bych vybral nějakou bomber jacket od Daily Paper nebo desítky tenisek, ale jeden fakt vybrat nedokážu.

Díky. To je z mé strany všechno. Díky moc za tvůj čas a pokud chceš, prostor je tvůj.

Díky moc za pozvání k rozhovoru. Myslim, že ten, kdo to dočetl až sem, se mohl dozvědět zajímavý informace, takže děkuju každému z vás, kdo čte tyhle poslední řádky. Zůstaňte naladěni, chystáme v Queens spoustu zajímavých věcí a projektů. Stay real.

fashiondeala_05

Sledujte Radima na Twitteru a Instagramu.

Sledujte Queens.cz e-shop, Twitter, Facebook, Instagram, Youtube a ask.fm.

Okomentuj příspěvek

Nejnovější kolekce tenisek a oblečení najdeš vždy na Queens.cz

Dej nám like na Facebooku a budeš mít všechno pod nosem